Friday, January 21, 2011

KESABARAN


sik tauk lah..ada sorang tok nang sik song ngan aku..sik tauk pa hal...yg pasti nya laki lah..mala jak aku tok di jelinn nya...mula2 sik ku ambik kesah gilak..ku tauk nya sik brapa suka ngan perange ku nak gaok tok..tapi mmg tok lah aku yg sebenarnya..sorry lah mun aku mok cover control ayu ka..aku bukan jenis nak ngontrol dirik..aku sik hipokrit bah...tadik ada ka patut di terais nya aku dpn org...sik nya tauk ka..aku kecik ati dgn cara nya ya...mungkin bagi nya biasa jak...tapi aku tok pon ada rasa juak...aku tauk nya ya sik jaik gilak..tapi iboh kedak ya bah..pande2 lah kita jaga tutur kita ngempun...aku tok ngenag jak...sabar jak..rasa mok marah tapi diatahan jak...mun sekali gik nya molah kedak ya ngan aku...paham2 jak lah...maka umur nya jauh lebih muda dari aku..huhuhu...aku tauk aku sik brapa bait gilak kedak nya ya,,,entahlah..first2 aku sik layan gilak ngan perange nya ya..tapi dah lama2 rasa kecik juak hati bah...ngenang jak pesan mak..mun org mok kelahi ngan kita biar jak nya..iboh di layan gilak..dgn aku jak nya sik brapa ngam..aku pon sik tauk apa salah aku???!!!....pa hal ka..ada ka aku nganok nya...nang SEKALI pon aku sik ada nganok nya...sik terlintas kat hatiku mok jaik ngan nya...bukan nya apa mok tulis benda2 mcm tok...sik tauk apa hal hati ku tok nang sakit gilak di polah nya kedak ya...nang ku sik lupa smpe bila2 gine nya ya...maka ya hal kecik jak pon..sik boleh kah kita btutur sopan sikit bak kata pepatah tek nak..bahasa menunjukkan bangsa...aku nang sekali kali sik maok bmasalah dgn bmusuh dgn sapa2 pon kat ctok...sik mauk...bukan kita di ctok setahun dua..lima tahun setengah kita di ctok ehhh....aiehhh...mun dikenang sakit nya ati aku...ada masa nya kelak..kira lah mun nya nganok ku gik..kelak ku nanya depan muka nya kedirik pahal ko tok sik puas hati gilak dgn aku...apa salah aku dgn nya..ada ka aku tkasar ka..apa ka...entah lah..kadang manusia tok..sik boleh di nangga dari luaran jak..mungkin dari luar nampak bagus tapi dalam hati nya ya kita sik tauk..nya sik suka dgn kita...sedih rasa hati ku tok bah...sik tauk pa hal tetiba jak teringat kat mak..mun mak ku ada di ctok dapat jak aku bcerita dgn nya ttg semua masalah aku..mak jak lah satu2 nya org di dunia tok yg paham aku gine...rindu dgn mak...nya sik tauk ka apa effect nya buat aku kedak tok...nya sik pikir perasaan org gine...bukan nya mok mintak maaf sebab neriak aku tek...sik hal jak zarith..sabar jak k...byk gik dugaan mun di ctok...nya senang lah org dekat,...aku org jauh...sik pa lah..sabar jak...

No comments:

Post a Comment