Saturday, October 26, 2013

Ingin Lari

jujur saya cakap saya tak bahagia. tak bahagia dengan kehidupan di sini. sejak dari dulu lagi. semuanya dirasakan seperti hipokrit. tapi terpaksa. terpaksa tunggu. sakit bila fikirkannya.apapun kena sabar.sabar ada hikmahnya. tapi dapat kah bertahan lagi?sebab semua tak faham. tak faham tentang saya. masih tak kenal siapa saya sebenarnya. keadaan sekeliling buat rasa tertekan. pelik.mereka pelik.ketawa bunga tangis.hidup perlu ada batas. cakap juga ada batas.gurau lagi ada batas. saya cuba jauh. jauhkan diri dengan. pergaulan tiada batas. bila saya jauh. saya selamat. saya tak sakit. bila rapat.terlampau rapat.saya takut sakit.itu lebih baik.pentingkan diri.kadang kadang baik. bantu diri sebelum bantu orang lain. bukan selfish. tapi itu lumrah. bukan sombong. tapi tolong hidupkan diri. bila rasa dapat tolong.kita tolong. mudah. sebab tidak semua ingat jasa baik kita.1000 perkara baik dan 1 perkara buruk. orang tetap ingat 1 yang buruk.saya sudah puas. sudah masak.dengan semua ini. saya cuba. cuba harungi semua. walaupun perit. cuba senyum seperti tidak ada apa yang berlaku.saya paksa.paksa semuanya. saya akan cuba lagi. cuba lupakan semuanya. dan lari. larikan diri.

No comments:

Post a Comment